Jutarnji list: Teretni prijevoz mora poskupjeti 25 posto

Ilustracija Pixabay

Zbog nikad skupljeg goriva prijevoznici su najavili poskupljenje, piše u utorak Jutarnji list, ističući da nas očekuje lančani rast cijena do 25 posto.

U uvjetima najavljenog poskupljenja goriva usluge teretnog prijevoza moraju poskupjeti 20 do 25 posto, a svi znamo šta to znači za cijene u trgovinama i usluge, poručio je jučer dopredsjednik Udruženja hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP) Vladimir Jurčec.

Sagovornik Jutarnjeg lista, s kojim su razgovarali u očekivanju objave novih cijena goriva, povećanih, u slučaju eurosupera za kunu i 60 lipa, a dizela za kunu i 80 lipa, iznio je procjenu da bi zbog povećanih cijena goriva članice UHCP-a od 30 do 40 posto svog voznog parka jednostavno stavile van upotrebe i zatražio da vlada hitno donese porezne izmjene.

“Poslovati s gubitkom, da se odmah razumijemo, nećemo. Bolje da nam vozila stoje u dvorištu nego da gomilamo gubitke. Budući da je najavljeno poskupljenje goriva drastično, takvo mora biti i porezno rasterećenje goriva”, kaže Jurčec.

“Znači, smanjenje trošarina mora biti u skladu s rastom cijena plus ukidanje dijela koji iz naših poreza ide za konkurenciju, za Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice. Nigdje u svijetu nema da se nekome naplaćuje porez koji ide izravnoj konkurenciji”, ističe dopredsjednik UHCP-a.

Jurčec skreće pažnju i na najave cestovnih prijevoznika u Češkoj i Slovačkoj da će zbog drastičnog rasta cijena goriva stupiti u štrajk.

“Mislim da je svima jasno šta bi poskupljenje prijevoza značilo za inflaciju, a samim tim i za ukupna ekonomska kretanja u zemlji”, zaključuje dopredsjednik UHCP-a.

Na udaru novih, viših cijena goriva su i prijevoznici putnika, među kojima naglašeno kompanije u sistemu javne usluge koju subvencionira država, odnosno lokalna samouprava.

Naime, kako upozorava predsjednik Udruženja hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović, javni linijski prijevoz ionako je opterećen nemarom velikog dijela županija u organizaciji prijevoza učenika i radnika, odlaskom profesionalnih vozača iz Hrvatske i dugogodišnjim oklijevanjem države da uslugu javnog prijevoza regulira u skladu s direktivama Evropske unije, piše novinar Jutarnjeg lista Vedran Marjanović.