Jutarnji list: Za projekt Pelješac još oko 40 miliona eura

Cijena izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta u konačnici će biti veća između 10 i 12 posto u odnosu na potpisane ugovore, što znači da će za građevinski dio projekta biti isplaćeno dodatnih oko 40 miliona eura, piše u ponedjeljak Jutarnji list.

Prema podacima Hrvatskih cesta, izvođačima radova na Pelješcu do sada je plaćeno 436,8 miliona eura. U tom iznosu je i 22,5 miliona eura dodatnih troškova, odnosno razlike u cijeni u odnosu na prvobitne ugovore o građenju.

Hrvatske ceste potpisale su ugovore o građenju s tri kompanije – kineskom kompanijom China road and bridge corporation, austrijskom kompanijom Strabag i grčkom kompanijom AVAX. Kinezi su gradili most, Austrijanci cestu od Duboke do Sparagovića, a Grci od Sparagovića do čvora Doli, uključujući i stonsku obilaznicu.

Vrijednost ugovora za most bila je 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, za dionicu ceste Duboka – Sparagovići 478,3 miliona kuna, a za dionicu Sparagovići – Doli 511,5 miliona kuna.

Izgradnja mosta i pristupnih cesta trajala je gotovo četiri godine. U tom razdoblju došlo je do enormnog poskupljenja građevinskog materijala i radne snage, svijet je poharala pandemija virusa korona, a započeo je i rat u Ukrajini. Sve je to izvođačima prouzročilo veliki porast troškova koji se nisu mogli predvidjeti prilikom predaje ponuda.

Predstavnici Hrvatskih cesta već godinu dana s tri kompanije pregovaraju o prihvatanju opravdanih troškova i do sada su dogovor postigli samo s grčkim AVAX-om, kojem je ukupno plaćeno 79,9 miliona eura. Grčka kompanije više nema finansijskih potraživanja. Na ime razlike u cijeni plaćeno im je dodatnih 8,3 miliona eura.

Strabag je osim ugovora za pristupnu cestu potpisao i dodatni ugovor za izgradnju čvora Brijesta vrijedan 47,7 miliona kuna. Do sada im je plaćeno 73,7 miliona eura u što je uključeno i 8,2 miliona dodatnih troškova. No pregovori oko ukupnog iznosa razlike u cijeni još uvijek nisu završeni.

Kineskoj kompaniji je za izgradnju Pelješkog mosta do sada plaćeno 283,1 miliona eura, u što je uključeno i 5,9 miliona eura razlike u cijeni. Nezadovoljna tokom razgovora s o iznosu dodatnih troškova kineska kompanija je pokrenula arbitražne postupke pred Vijećem za rješavanje sporova. Kako pojašnjavaju u HC-u, ovdje nije riječ o postupku pred arbitražnim sudom, već se postupak provodi u okviru ugovora o građenju, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.

Prethodni članakHiljadu godina bosanske zastave
Naredni članakHarun Hadžić – decenije borbe i stradanja za očuvanje bošnjačkog identiteta