Projekt “100 najvećih u Bosni i Hercegovini”: Doprinos razvoju pozitivne poslovne klime

- Ovaj projekt već nekoliko godina ima regionalni karakter s obzirom na to da je došlo do širenja na regionalno tržište uključujući Srbiju i Crnu Goru, a planirano je i albansko tržište

Sarajevo, BiH - 12. august 2021: Projekt “100 najvećih u Bosni i Hercegovini” ove godine bit će realiziran 34. put u Sarajevu, a cilj je predstaviti najuspješnije kompanije u Bosni i Hercegovini, ali i regionu kako bi se pomoglo promociji razvoja i jačanju pozitivne poslovne klime ( Samır Jordamovıc - Anadolu Agency )
Projekt “100 najvećih u Bosni i Hercegovini” ove godine bit će realiziran 34. put u Sarajevu, a cilj je predstaviti najuspješnije kompanije u Bosni i Hercegovini, ali i regionu kako bi se pomoglo promociji razvoja i jačanju pozitivne poslovne klime.

Kampanja o najuspješnijim kompanijama je u toku, a centralna svečanost na kojoj će biti dodijeljena priznanja i ove godine okupit će najistaknutije privrednike koji daju izuzetan doprinos razvoju bosanskohercegovačke privrede.

I ove godine suorganizator projekta “100 najvećih u BiH” je Vanjskotrgovinska komora BiH, analitički partner LRC d.o.o. Sarajevo, a ekskluzivni partner je EuroExpress brza pošta d.o.o. Banja Luka.

Tim povodom, u četvrtak u Sarajevu održana je konferencija za medije na kojoj su govorili Alena Ahmetspahić-Fočo, direktorica projekta “100 najvećih” u BiH, Nihad Bajramović, zamjenik generalnog sekretara Vanjskotrgovinske komore BiH, Emil Kučković, direktor ”Poslovnih novina” d.o.o. i član uprave LRC Group, te Sanja Vasilić, menadžer sektora za marketing i komunikacije s klijentima EuroExpress brza pošta d.o.o. Banja Luka.

Ahmetspahić-Fočo rekla je kako ove godine 34. put rade projekt “100 najvećih u BiH“, ali i već nekoliko godina ima regionalni karakter s obzirom na to da su izašli na regionalno tržište (Srbija, Crna Gora, a planirano je i albansko tržište).

Dodala je kako projekt ne čini projektom samo centralna svečanost dodjele priznanja, već višemjesečna kampanja tokom koje bivaju predstavljeni uspješni privrednici i promoviraju pozitivne prakse, što je naročito važno u vrijeme pandemije koja je ostavila posljedice na privrede širom svijeta.

Prema njenim riječima, ovogodišnja rangiranja će pokazati ko se najuspješnije izborio s izazovima pandemije, uspio zaposliti radnike, investirati i pronaći nova tržišta.

”Što se tiče, rang listi ‘100 najvećih’ koje ćemo objaviti u specijalnoj printanoj publikaciji u septembru, tu će biti rangirane firme po izvozu, dobiti i prihodu, ali rangirat ćemo i kompanije u svojim djelatnostima i industrijama, što znači da će to biti jedan sveoubuhvatan prikaz poslovanja privrede u prošloj godini“, rekla je Ahmetspahić-Fočo.

Osvrnula se na značaj ovih kompanija kada je u pitanju privredni razvoj BiH.

”Sve te firme koje su rangirane, izvoze 5,5 milijardi iz BiH, što je više od pola ukupnog izvoza. One su ostvarile u 2020. godini 27,8 milijardi prihoda, ostvarile su 1,9 milijardi dobiti i zapošljavale su 126.000 radnika. Važno je reći da firme koje rangiramo, da je to samo 2,13 posto firmi koje predaju završne račune u BiH. Ta rangiranja i projekt koji radimo treba gledati u svjetlu onoga da doprinosimo promociji razvoja i jačanja pozitivne poslovne klime“, rekla je Ahmetspahić-Fočo.

Emil Kučković, direktor ”Poslovnih novina” d.o.o. i član uprave LRC Grupacije, rekao je kako je LRC i ove godine zvanično otkupio podatke nadležnih entitetskih agencija i direkcije iz Brčko distrikta.

”Međutim, za potrebe projekta u BiH analizirali smo i 400.000 regionalnih kompanija, tako da projekt koji radimo kroz LRC grupu smo proširili i u Srbiji. Prije nekih mjesec dana izašla je publikacija ‘100 najvećih u Srbiji’ koja se već po drugi put održava u Beogradu. Otvorili smo tržište Albanije, tako da smo trenutno jedina zvanično akreditovana bonitetna agencija u Albaniji. U toku su pripreme projekta ‘100 najvećih u Albaniji”, rekao je Kučković koji je dodao kako su četiri godine prisutni u Crnoj Gori.

Pojasnio je kako je ideja dobila regionalni karakter, odnosno nije bila namjera da ostanu lokalno orijentisani i analiziraju lokalne kompanije, s obzirom na protok novca, kapitala i u skladu s planovima za budućnost i širenje tržišta.

Nihad Bajramović, zamjenik generalnog sekretara Vanjskotrgovinske komore BiH, rekao je kako projekt ”100 u BiH“ dobio regionalni značaj što je izuzetno značajno za kompanije, jer su B2B susreti načini da se povežu privrede i kompanije što je značajno za bolji nastup ka trećim tržištima.

”Činjenica od 34.956 kompanija koje su predale završni račun u 2020., da su 744, već rangirano u tih 100 najvećih, i da su oni okosnica našeg razvoja, našeg izvoza, to govori da tim kompanijama treba pomoći u narednom periodu“, rekao je Bajramović.

Dodao je kako takvim kompanijama treba dati mogućnost da se više promovišu i povezuju s drugim kompanijama u BiH i šire.

Bajramović je ukazao na značaj podrške kompanijama.

”Mi ćemo u budućnosti, što je i uloga Vanjskotrgovinske komore, da od relevantnih institucija lobira za bolji poslovni ambijent, bolju klimu, bolje zakone, mi ćemo to iz godine u godinu raditi i naći način da ovim firmama, koje izvoze i koje drže naš izvoz aktuelnim i velikim, te u budućnosti boljom pokrivenošću izvoza uvozom, pomognemo tako da im bude lakše poslovati u BiH, ali i nadamo se da će projekt ‘100 najvećih’ bilježiti sve bolje rezultate i da će pokriti cijeli Balkan“, rekao je Bajramović koji je govorio i o izazovima koje je donijela pandemija koronavirusa.

Sanja Vasilić, menadžer sektora za marketing i komunikacije s klijentima EuroExpress brza pošta d.o.o. Banja Luka, kazala je kako je ovaj projekt značajan za privredu BiH i šire.

”Ova manifestacija predstavlja priliku da iskažemo našu podršku domaćoj privredi i privrednicima te da skrenemo pažnju na značaj domaćeg preduzetništva, pogotovo u vanrednim vremenima kao što su današnja“, rekla je Vasilić koja je govorila i o uspjesima kompanije.