Večernji list: Koliko su u Hrvatskoj potrošili turiste će ispitivati na benzinskim pumpama

Anketa (Ilustracija Pixabay)

Nakon ulaska Hrvatske u Schengen anketari će turiste o potrošnji ispitivati na benzinskim pumpama, odmaralištima i motelima, plan je Hrvatske narodne banke, kojoj je jedna od dužnosti upravo sastavljanje platne bilance, piše u nedjelju Večernji list.

“Način na koji se procjenjuje potrošnja stranih putnika u Hrvatskoj i Hrvata u inozemstvu sastoji se od anketiranja putnika na graničnim prijelazima. Tako procijenjeni iznos prosječne potrošnje jednog putnika množi se s brojem putnika u Hrvatskoj i brojem Hrvata koji su boravili u inozemstvu, kako bi se procijenio ukupan iznos priljeva i odljeva od putovanja”, pojašnjavaju u HNB-u, u kojem su svjesni da je do uvođenja schengenskog graničnog režima ostalo vrlo malo vremena, pa sad dio anketa za platnu bilancu žele provesti na “alternativnim lokacijama”.

“Nadolazeće pristupanje Schengenskom sporazumu komplicira situaciju jer se od tog trenutka granica prema državama unutar schengenskog prostora (Slovenija i Mađarska) prelazi bez zaustavljanja i time se gubi veliki dio povoljnih lokacija za anketiranje. Također će se izgubiti najveći dio podataka o prekograničnom saobraćaju pa je stoga potrebno naći nove načine određivanja ukupnog broja putnika”, kažu u HNB-u.

Predlažu da se u sljedeće dvije godine barem četvrtina anketa napravi na benzinskim pumpama, motelima, odmaralištima, ali u onim u blizini granica. Za pronalaženje kompanije koja će provoditi ispitivanje turista uskoro će raspisati konkurs, a posao će odabranoj firmi platiti 3,9 miliona kuna.

Strance u Hrvatskoj pitat će se iz koje zemlje dolaze, jesu li našu posjetili zbog posla, odmora, zabave, zdravstvenih razloga, obrazovanja, jesu li u tranzitu, došli u šoping ili posjetili rodbinu. Koliko su potrošili na smještaj, hranu, na suvenire i darove, koliko na najam plovila i automobila, koliko na gorivo, kao i jesu li koju kunu dali za muzeje, izlete, cestarinu. Kako su rezervirali smještaj također će zanimati anketare, odnosno jesu li to napravili online, putem putničke agencije ili sami, piše novinarka Večernjeg lista Mateja Šobak.