Večernji list: Most Cetina iz tunela će preko kanjona ući u drugi tunel

Tunel (Ilustracija Pixabay)

Gradnja dijela omiške obilaznice, dionica DC 70 – most Cetina – Omiš istok, jedan je od najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj, projekt kakav dosad u nas nije viđen, piše u nedjelju Večernji list.

Iznad rijeke Cetine u njenom stjenovitom kanjonu gradi se most između dva tunela. Tunel Omiš u klisurinama kanjona već je prije probijen, a sad se u sklopu tog projekta radi tunel Komorjak, koji će s tunelom Omiš biti spojen mostom Cetina.

U Hrvatskim cestama navode da je na kratkom potezu od hiljadu metara novoga zahvata izvođač radova Strabag morao organizirati nekoliko gradilišta, i to tunela od 600 metara, mosta od 215 metara između dva tunela preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice te ceste i križanja na serpentini.

Što se tiče aktuelnog stanja radova, prema podacima HC-a, na mostu Cetina završeni su radovi na njegovom donjem ustroju, a u toku su radovi na njegovoj montaži. Do kraja godine planirana je doprema i montaža trećine mosta, a ostatak se proizvodi u radionicama. Konstrukcija je kompletno nabavljena i izrezana, preostalo je još 20 posto posla do gotovosti u radionici.

Naguravanje prvih 60 metara mosta planirano je za sredinu sljedećeg mjeseca, a očekuje se da će završetak montaže prve polovice mosta biri krajem marta 2022. Riječ je o izvedbi naguravanjem prefabriciranih elemenata iz tunela preko kanjona u drugi tunel pomoćnom konstrukcijom, što se u Hrvatskoj dosad nije radilo, a čelični elementi mosta proizvode se u Italiji.

Tunel Komorjak probijen je u aprilu ove godine, dvije sedmice prije roka. U tunelima je dosad izvedeno 75 posto armiranobetonskih radova sekundarne obloge i 90 posto radova postavljanja izolacije u oba tunela. Izvode se i radovi na izvedbi južnog portala tunela Komorjak, a u toku su i radovi na izradi kamene obloge sjevernog portala, na kojem je izvedeno 70 posto radova.

Što se tiče tunela Omiš, završeni su radovi iskopa i primarne podgrade u oba evakuacijska izlaza. Planirani nastavak ostalih radova je u martu 2022.

Posebnu nepoznanicu i sigurnosni rizik, navode u HC-u, u tom projektu predstavljala je stabilizacija nestabilnih blokova stijena iznad kanjona rijeke i samog mosta Cetina te postojećih prometnica ispod mosta tokom gradnje i korištenja ceste, donosi Večernji list.